Megrendelésének leadásával Ön a Cinege cipő baba- és gyerekcipő webáruház vásárlója lett. Kérjük, tanulmányozza át az alábbi tudnivalókat:

 

A webáruház üzemeltetője:

Üzemeltető neve: Zentai Tímea egyéni vállalkozó 

Székhelye: 7635 Pécs, Harkály dűlő 4. 

Adószáma: 66060259222 

Nyilvántartási szám: 31363314

Nyilvántartó hatóság: Baranya Megyei Kormányhivatal Pécsi Járási Hivatal

Adatkezelési nyilvántartási szám: NAIH-71747/2014.

Telefonszám: 0620/980-8781 E-mail: info@cinegecipo.hu

 

A tárhely szolgáltatója: UNAS Online Kft.

Székhelye: H-9400 Sopron, Major köz 2. I/15

Adószáma: 14114113-2-08

Cégjegyzék száma: 08-09-015594

E- mail: unas@unas.hu

 

Szerződés tárgya a Cinege cipő internetes áruházában található valamennyi árucikk. 

A megrendelések leadása a webáruházban elektronikus úton lehetséges. A webáruházban történő vásárlásnak nem feltétele a regisztráció. A Vásárlónak nem szükséges regisztrálnia, regisztrálva azonban saját fiókot hozhat létre az alábbiak szerint:

Regisztrálni a webáruház felső ikonsorában található „REGISZTRÁCIÓ” pontra kattintva, vagy a megrendelésre kerülő termék(ek) kosárba helyezése után a „Megrendelem” sorra kattintva  lehet, a kért adatok (vezetéknév, keresztnév, irányítószám, helységnév, utca, házszám, ország, telefonszám, e-mail cím, jelszó) megadásával.

A kért adatok megadása, és az ÁSZF, valamint az adatvédelmi nyilatkozat elfogadására vonatkozó jelölőnégyzet kipipálása után, a regisztráció a Vásárló által történő jóváhagyását követően a Vásárló által megadott e-mail címre visszaigazoló e-mailt küldünk, mely megerősíti a regisztráció megtörténtét. A regisztráció megtörténte után a Vásárló a regisztrációkor megadott e-mail címével és jelszavával beléphet a webáruházába.

 

Regisztráció nélküli vásárlás esetén nem jön létre a Vásárló számára saját fiók. A megrendelésre kerülő termék(ek) kosárba helyezése után kattintson a „Megrendelem” sorra, majd a megjelenő ablakban válassza a „Vásárlás regisztráció nélkül” lehetőséget. A kért adatok (vezetéknév, keresztnév, irányítószám, helységnév, utca, házszám, ország, telefonszám, e-mail cím, jelszó) megadásával regisztráció nélkül vásárolhat az ÁSZF, valamint az adatvédelmi nyilatkozat elfogadására vonatkozó jelölőnégyzet kipipálása után. A Vásárlónak ezen a felületen van lehetősége feliratkozni a hírlevelére a jelölőnégyzet kipipálásával.

A Vásárló rendelésének elküldését követően e-mail üzenetet küldünk a Vásárló részére, amely visszaigazolja a rendelést és felsorolja annak részleteit.

 

A honlapon megadott eladási árak magyar forintban értendő bruttó árak (a törvényes mértékű általános forgalmi adót tartalmazzák), melyek azonban szállítási költség nélkül értendőek. Az esetleges szállítási költségek a Vevőt terhelik és a rendelés végén a számlázáskor a kiválasztott puhatalpú cipők, gyerekcipők árát kiegészítendő többlet költségként jelentkeznek. Rendelés során az áruházi szoftver automatikusan összesíti a vásárolt babacipők, gyerekcipők árát valamint a szállítási díjat.

A termékek vételára minden esetben 1 darab (lábbeli esetében: pár) termékre vonatkozik.

 

A szerződés megkötése / rendelés

A Webáruházon keresztül történő vásárlás lépései:

KOSÁR: termék, vagy termékek elhelyezése a kosárba. A kosárba helyezett termékeket a rendszer nem foglalja le, azaz a megrendelés visszaigazolása előtt előfordulhat, hogy a kiajánlott terméket más már megvette. A megrendelt termék kiszállítását visszaigazolás esetén tudjuk biztosítani.

BEJELENTKEZÉS: új regisztráció, vagy meglévő regisztráció esetén belépés, illetve regisztráció nélküli vásárlási lehetőség a webáruházában.

ADATOK MEGADÁSA: vezetéknév, keresztnév, irányítószám, helységnév, utca, házszám, ország, telefonszám, e-mail cím megadása

SZÁLLÍTÁS: szállítási mód kiválasztása és szállítási cím, illetve számlázási cím megadása.

ÖSSZESÍTÉS: a megrendelés összesítése. A kosár tartalmának, a szállítási és fizetési módnak és a szállítási címnek az ellenőrzése.

 

A fent meghatározott internetcímen elérhető webhelyet (a továbbiakban: webhely) üzemeltető Szolgáltató Magyarországról nyújtja szolgáltatását, a webhely Magyarországon található szerverről üzemel, a webhelyen nyújtott szolgáltatás Magyarországra irányul. A szolgáltatás nyújtására, Szolgáltatóra, valamint a felhasználókra – a szolgáltatás igénybevétele során és az adatkezelésre vonatkozóan is – e szerződés keretein belül a magyar jog irányadó és alkalmazandó.

A webhelyen leadott megrendelések ráutaló magatartás formájában tett jognyilatkozatnak minősülnek, a szerződés ráutaló magatartás útján kerül megkötésre. 

A vásárlás akkor megy végbe, amikor a Vásárló az online rendelés során az ott kért adatokat megadta és az Összesítés pontban rákattint a „Megrendelem” gombra. Fenti gomb megnyomásával a vásárlónak fizetési kötelezettsége keletkezik, mely a webáruház felületén is látható. A Vásárló és a Webáruház között a szerződés a megrendelés és a megrendelés visszaigazolásával jön létre. A szerződés és a szerződéskötés – így a megrendelés és a visszaigazolás, valamint a megrendelés elfogadásának – nyelve magyar. A szerződés nyilvántartása akként történik, hogy minden rendelés egyedi megrendelés azonosítót kap, mely egyben a szerződés számának is minősül. A megrendelés visszaigazolásakor e-mailben a megrendelés azonosítóját is megküldjük a Vásárló számára. Az azonosítóra hivatkozva a megrendelés visszakereshető.

 

Az adatbeviteli hibák korrigálására a Vásárlónak a rendelési folyamat során mindig van lehetősége. Ezt egyszerűen a beírt hibás adatok javításával, törlésével, vagy a böngésző „vissza” gombjának megnyomása után az adatbevitel megismétlésével tudja megtenni.

A regisztrált Vásárló a még nem teljesített rendelése státuszát bejelentkezés után saját fiókjában a „Rendeléseim” pontban követheti nyomon.

A Cinege cipő webáruház jogszabály alapján köteles a Vásárló megrendelését 48 órán belül visszaigazolni. Amennyiben a 48 órás visszaigazolási kötelezettség ideje alatt a Vásárló nem kapott értesítést, megszűnik az ajánlattételi kötöttsége.

Amennyiben a Vásárló webáruházon keresztül történő vásárlása során megadott adatok elektronikus rögzítésére hibásan kerül sor, annak kijavítását a Vásárló az info@cinegecipo.hu e-mail címre történő e-mail küldésével, illetve telefonon a 20/980-8781-es számon kérheti.

Amennyiben a megrendelési és kiszállítási folyamat során még lehetséges, kijavítjuk a felmerült hibát. A Vásárló tudomásul veszi, hogy az általa megadott hibás illetve téves adatokból eredő esetleges hibás teljesítésért felelősséget nem vállalunk.

A számlát a Vásárló minden esetben a megrendelt termékkel együtt kapja meg a vásárláskor megadott címére. A csomagban megtalálható számla tartalmazza a postaköltséget, és a termékek részletezését is.

 

Fizetési módok

A vételár kiegyenlítése az alábbi módokon történhet:

- Banki előreutalással:  Amennyiben a Vevő ezt a fizetési módot választja, úgy a rendelés leadásától számított 5 munkanapon belül van lehetősége a tranzakció elindítására, ellenkező esetben a rendelés lemondottnak minősül és törlésre kerül. A cipők árát és a szállítási költséget kérjük utalja el az OTP Bank Nyrt.-nél Zentai Tímea néven vezetett 11731001-20448190-00000000 számú bankszámlaszámra. A könnyebb beazonosíthatóság érdekében kérjük, a közlemény rovatban feltétlenül tüntesse fel a megrendelés azonosítóját, valamint a megrendelő nevét, amennyiben az nem egyezik a bankszámla tulajdonosával. 

- Utánvéttel: Ebben az esetben a Vásárló a megrendelés teljes összegét a terméket kiszállító futárszolgálat munkatársának készpénzben, vagy bankkártyával teljesíti.

 

Szállítási információk: A Webáruházban megrendelt termékeket a GLS Hungary futárszolgálat szállítja házhoz, a megrendelés során megadott magyarországi szállítási címre. A megrendelt termékek ellenértékét és a szállítási költséget bankszámláról történő előreutalással, vagy a csomag átvételekor kell rendezni a kézbesítővel annak megfelelően, hogy melyik fizetési módot választotta megrendelésének elküldésekor.

Szállítási határidő: Utánvétes rendelés esetén a megrendelést követő 1-5 munkanap, előre utalásos fizetési mód esetén pedig az összeg bankszámlánkon történő megjelenését követő 1-5 munkanap adjuk át a GLS futárszolgálatnak a csomagot, melyet a GLS általában már a következő munkanapon kikézbesít a megadott címre. A GLS futárszolgálata csak munkanapokon szállít csomagot 8:00 és 17:00 óra között. Miután a csomagot átadtuk a GLS futárszolgálatnak e-mailben értesítjük Önt a kézbesítés várható idejéről és a küldemény azonosítójáról.

Sikertelen kézbesítés: Az Ön hibájából meghiúsult kézbesítés miatti újraküldés költségei minden esetben Önt terhelik.

Megrendelés lemondása: Megrendelését lemondhatja ügyfélszolgálatunknak küldött elektronikus levélben az info@cinegecipo.hu e-mai címen, vagy telefonon a 0620/980-8781-es telefonszámon, amíg a megrendelés nem lett átadva szállításra. 

 

Az elállás joga

Online vásárlása során Ön élhet a 45/2014. (II.26.) Kormányrendeletben részletesen rögzített, "A távollevők között kötött szerződés" feltétel nélküli elállási jogával, amennyiben a termék sértetlen. Vevő az áru átvételét követő 14 napon belül indokolás nélkül elállhat megrendelésétől és a szerződéstől (vásárlástól). Ha úgy döntött, eláll a vásárlástól (nincsen szüksége a termékre), ne használja a terméket, ügyeljen az áru és a csomagolás épségére. A vállalkozás kérheti a termék jellegének, tulajdonságainak megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenés megtérítését. Ha elállási jogával szeretne élni, akkor elállási szándékát kérjük az átvételtől számított 14 napon belül jelezze felénk e-mailben az info@cinegecipo.hu címen vagy a 20/980-8781-es telefonszámon. Az elállási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát juttassa el elérhetőségeinek egyikére. Az elállási/felmondási nyilatkozat bármilyen módon megtehető, akár szóban akár írásban.

Felhasználó az elállási/felmondási jog gyakorlásához felhasználhatja a következő nyilatkozatmintát is (csak a szerződéstől való elállási/felmondási szándék esetén töltse ki és juttassa vissza), melynek tartalmát innen kimásolhatja:

 

------

 

Elállási/Felmondási nyilatkozatminta

 

Címzett: Zentai Tímea egyéni vállalkozó 

Postacím: 7635 Pécs, Harkály dűlő 4. 

Telefonszám: +36 20/9808781
E-mail cím: info@cinegecipo.hu

 

Alulírott ………………………………………………………………… kijelentem, hogy gyakorlom elállási/felmondási jogomat az alábbi termék/ek adásvételére vagy az alábbi szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés tekintetében:

 

Vásárlás időpontja /átvétel időpontja:

A vásárló neve:

A vásárló címe:

A vásárló aláírása (kizárólag papíron tett nyilatkozat esetén):

 

Kelt:

--------

 

A terméket postázza vissza címünkre (7635 Pécs, Harkály dűlő 4.), a terméken kívül a számlát vagy annak másolatát is mellékelje. Utánvéttel feladott küldeményeket nem veszünk át! A cipősdoboz nem használható postai csomagolóanyagként, visszaküldés esetén a dobozt be kell csomagolni! Az elállási jog gyakorlása miatt, az áru visszaszolgáltatásával kapcsolatosan felmerült költségeket (szállítási és csomagolási) a cipő visszaküldése esetén minden esetben a Vevő viseli!

Miután visszaérkezett hozzánk a sértetlen áru, cégünk a fogyasztó által ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget, ide értve a teljesítéssel összefüggésben felmerült költségeket is (a számlán szereplő vételárat és amennyiben volt, a postaköltséget is) az elállási szándék tudomás szerzésétől számított 14 napon belül visszatérítjük. Ha a Vásárló nem a legkevésbbé költséges, szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozást választotta, elállás esetén az ebből adódó többletköltséget a vállalkozás nem köteles megtéríteni. Termék vásárlására irányuló szerződésnél a fogyasztó elállása esetében a vállalkozás mindaddig visszatarthatja a fogyasztónak visszatérítendő összeget, amíg a fogyasztó a terméket vissza nem szolgáltatta.

Az elállási jog a szerződés megkötése és a termék átvétele között is gyakorolható. A vásárlónak a terméket haladéktalanul, de legkésőbb az elállási jog közlésétől számított 14 napon belül vissza kell küldenie.

 

Csere

Webáruházunkban készletünk erejéig lehetőség van a méretben nem megfelelő áruk cseréjére. A cserére való igényt kérjük a kiszállítást követő 14 napon belül az info@cinegecipo.hu e-mail címen jelezze ügyfélszolgálatunknak. Cserélni csak használatba nem vett termékeket tudunk. Csere esetén a szállítási költség a Vásárlót terheli. A cipősdoboz nem használható postai csomagolóanyagként, visszaküldés esetén a dobozt be kell csomagolni! 

Amennyiben cserélni szeretné a nálunk vásárolt gyerekcipőt, puhatalpú cipőt, úgy a csere menetével kapcsolatban vegye fel a kapcsolatot ügyfélszolgálatunkkal az info@cinegecipo.hu e-mail címen.

 

Garancia

A Webáruházunkban forgalmazott cipők minősége szállítás előtt minden esetben ellenőrzésre kerül. Ha valamely nálunk vásárolt termékünkkel kapcsolatban mégis olyan minőségi problémát tapasztalna, mely a rendeltetésszerű használat ellenére jelentkezik (anyaghiba, gyártástechnológiai hiba), akkor kérjük az info@cinegecipo.hu e-mail címre jelezze azt, és munkatársunk felveszi Önnel a kapcsolatot.

Az eladó szavatossági és jótállási felelősségére a Ptk-ban és 19/2014.GKM rendeletben foglaltak az irányadóak. A Cinege cipő webáruház az általa forgalmazott valamennyi lábbelire fél év garanciát vállal, a szavatosság időtartalma 2 év.

A reklamáció érvényesítéséhez minden esetben őrizze meg a vásárlást igazoló bizonylatot, mivel a szavatossági igény kizárólag a vásárlást igazoló nyugtával vagy számlával érvényes. Felhívjuk figyelmét, hogy a meghibásodott termék hozzánk való eljuttatásának költsége Önt terheli.

Hibás teljesítés esetén a vevőt megilleti a szavatosság, amennyiben a hiba már az eladáskor is bizonyíthatóan fennállt. Azonban ha a vevő a hibát a szerződés létrejöttekor ismerte, vagy azt ismernie kellett, az eladó mentesül a felelősség alól. (pl. ha az eladó a termék valamely hibájára külön felhívja a vevő figyelmét.)

A szavatossági időtartam

2 év, amely két részre tagozódik: a.) A teljesítést követő 6 hónapon belül felmerült hiba esetén vélelmezni kell, hogy a hiba a termékben már az eladáskor benne volt. Amennyiben ezzel az eladó nem ért egyet, neki kell bizonyítania, hogy a hiba a vásárlást követően, a vásárló hibájából keletkezett. Ha ezt bizonyítani nem tudja, vagy nem akarja, a reklamáció jogosnak minősül, s a vevő élhet a szavatossági jogok valamelyikével. b.) A teljesítést követő 7. hónaptól kezdve a 2 éves időtartam végéig a fenti vélelem már nem áll fenn, így amennyiben az eladó nem ért egyet a vevő reklamációjával, a vevőnek kell bizonyítani, hogy a hiba a termékben az eladáskor már benn volt. Amennyiben ezt bizonyítani tudja, csak akkor élhet a szavatossági jogok valamelyikével.

A szavatossági igények a vevőt két lépcsőben illetik meg

Az első lépcsőben a vevő kijavítást vagy kicserélést igényelhet. A vevő a két lehetőség közül szabadon választhat, kivéve ha a választott szavatossági igény teljesítése lehetetlen, vagy ha az az eladónak a másik szavatossági igény teljesítésével összehasonlítva aránytalan többletköltséget eredményezne. A szavatossági igények második lépcsőjére, az árleszállításra és az elállásra csak akkor lehet áttérni, ha a kijavításra vagy a kicserélésre a vevőnek nincs joga, vagy azokat az eladó nem vállalja, vagy vállalja ugyan, de azt megfelelő határidőn belül, a vevőnek okozott jelentős kényelmetlenség nélkül nem tudja elvégezni. Az árleszállítás és az elállás közül is szabadon választhat a vevő, azonban jelentéktelen hiba miatt elállást nem igényelhet. Hogy mi minősül „jelentéktelen hibának”, az csak a konkrét eset ismeretében, vita esetén szakértő, végső esetben bírósági eljárás igénybevételével dönthető el. A vevő a választott szavatossági jogról másikra térhet át. Az áttéréssel okozott kárt azonban köteles az eladónak megtéríteni, kivéve, ha az áttérésre az eladó magatartása adott okot, vagy az áttérés egyébként indokolt volt. A kijavítással a hibamentes állapotot kell visszaállítani. A szavatossági idő a kijavítás időtartamával meghosszabbodik. A javítás költségei a forgalmazót terhelik, időtartama 15 napnál nem lehet hosszabb. Ha ennyi idő alatt a kijavítás nem megoldható, cserét kell biztosítani, vagy át kell térni a következő szavatossági lépcsőre. Kicserélés vagy elállás esetén a vevőtől a rendeltetésszerű használatból eredő értékcsökkenés megtérítése nem követelhető. Elálláskor a vevő részére a vételárat teljes összegében vissza kell fizetni a szállítási díjjal együtt.

Téves méretválasztás miatti csere esetén viszont  a szállítási díjat a vásárló fizeti. Vásárlóhoz hibásan érkezett termék cseréje esetén a szállítási díj az eladót terheli. A reklamációt a hiba felfedezését követő legrövidebb időn belül kell az eladónak bejelenteni.

Amennyiben a Vásárló igényét határidőn túl jelentette be, illetve ha a hiba oka az átadás után keletkezett (pl. természetes elhasználódás, helytelen kezelés vagy tárolás, erőszakos külső behatás), szavatossági igény nem teljesíthető. Ide tartoznak az alábbiak: természetes bőrbélés színezése, beázás (kivéve, ha a lábbeli vízálló köztes béléssel rendelkezik), bőrtalp elkopása viselés következtében, gumitalp kopása (a törés természetesen nem), sarokkopás illetve sarokflekk elhasználódása, nem megfelelő cipőápolás miatt keletkezett bőrhiba, rugós sámfa okozta esetleges eldeformálódás, bármilyen külső fizikai behatás miatt keletkezett sérülés.

 

Panaszkezelés

Vásárló panaszával levélben, telefonon és elektronikus levélben fordulhat Webáruházunkhoz az alábbi elérhetőségeken:

Címzett: Zentai Tímea egyéni vállalkozó 

Postacím: 7635 Pécs, Harkály dűlő 4. 

Telefonszám: +36 20/9808781
E-mail cím: info@cinegecipo.hu

 

Webáruházunk a szóbeli panaszt azonnal megvizsgálja, szükség szerint azonnal orvosolja, az írásban benyújtott panaszt legkésőbb harminc napon belül írásban megválaszolja. 

 

Amennyiben a Vásárló Webáruházunk panaszkezelésével nem elégedett, a vitarendezés alábbi fórumai állnak rendelkezésére:

 

  • A Vásárló a termék minőségével, biztonságosságával, a termékfelelősségi szabályok alkalmazásával, a szolgáltatás minőségével, továbbá a felek közötti szerződés megkötésével és teljesítésével kapcsolatban a megyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák mellett működő békéltető testület díjmentes eljárását is kérheti.

Szolgáltatót a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli.

Az eljárásra a fogyasztó – magyarországi – lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület illetékes. A békéltető testületek elérhetőségei megtalálhatóak a http://www.bekeltetes.hu/index.php?id=testuletek oldalon.

A fogyasztó belföldi lakóhelye és tartózkodási helye hiányában a békéltető testület illetékességét a fogyasztói jogvitával érintett vállalkozás vagy az annak képviseletére feljogosított szerv székhelye alapítja meg. Szolgáltató székhelye szerint illetékes békéltető testület:

Baranya Megyei Békéltető Testület

cím: 7625 Pécs, Majorossy I. u. 36.

tel.: 06-72/507-154,

e-mail: info@baranyabekeltetes.hu

web: http://www.pbkik.hu/hu/bekeltet-testulet

 

  • Felhasználó az áru minőségére vonatkozó panaszával, Szolgáltató (tagjának, alkalmazottjának) vagy az érdekében vagy javára eljáró személynek a magatartására, tevékenységére vagy mulasztására, a szolgáltatás minőségére, felelősségi szabályok alkalmazására vonatkozó panaszával a lakóhelye szerint illetékes megyeszékhely szerinti járási hivatalhoz, mint fogyasztóvédelmi hatósághoz fordulhat. A területileg illetékes járási hivatalok elérhetőségei megtalálhatók a http://jarasinfo.gov.hu oldalon.

    Felhasználó panaszával fordulhat a Szolgáltató székhelye szerinti fogyasztóvédelmi hatósághoz is: 

    Baranya Megyei Kormányhivatal Pécsi Járási Hivatal Műszaki Engedélyezési, Fogyasztóvédelmi és Foglalkoztatási Főosztály Fogyasztóvédelmi Osztály

cím: 7630 Pécs, Hengermalom u. 2.

Tel.: 06-72/795-398,

e-mail: pecs.fogyasztovedelem@baranya.gov.hu

 

  • Ha Vásárló az Európai Unióban él, az interneten vásárolt termékre, szolgáltatásra vonatkozó panaszával kapcsolatban igénybe veheti az Európai Bizottság alábbi online vitarendezési eszközét: 

    Az Európai Bizottság online vitarendezési platformja

    Webhely: https://webgate.ec.europa.eu/odr

    Ezt az internetalapú platformot az EU azoknak a fogyasztóknak hozta létre, akik panasszal kívánnak élni az általuk online vásárolt termékekkel vagy szolgáltatásokkal kapcsolatban, és fel szeretnének kérni egy semleges harmadik felet (vitarendezési testületet) a panasz kezelésére.

    Az online vitarendezési platformról és használatáról, a vitarendezés módjáról további információkat a fenti link használatával elérhető webhelyen talál.

 

  • Adatkezeléssel kapcsolatos felügyelet

    Felhasználó jogérvényesítési lehetőségeit a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény és az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény alapján bíróság előtt gyakorolhatja, valamint a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatósághoz fordulhat:

    Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság

    Cím: 1125 Budapest, Szilágyi Erzsébet fasor 22/c.
    Postacím: 1530 Budapest, Pf.: 5.
    Telefon: +36 1 391 1400
    Fax: +36 1 391 1410
    E-mail: ugyfelszolgalat@naih.hu
    Webhely: http://www.naih.hu/

    A bírósági út választása esetén a per - az érintett Felhasználó választása szerint - az érintett lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti törvényszék előtt is megindítható, mivel a per elbírálása a törvényszék hatáskörébe tartozik.

     

Tisztítási, ápolási tanácsok:
A tisztítás és rendszeres ápolás a lábbelik rendeltetésszerű használatának részét képezik, ezért szeretnénk néhány praktikus tanáccsal ezt elősegíteni:
Felsőrész
- Nubuk illetve velúrbőr: a szennyeződést kefével távolítsuk el. A kifényesedett felületeket velúrkefével lehet felújítani. Emellett speciális tisztító és színfelújító szerek is rendelkezésre állnak.
- Lakkbőr: finom puhaszőrű kefével, vagy nedves ruhával távolítsuk el a szennyeződéseket, ápoláshoz használjunk lakkzselét, majd puha ruhával töröljük át a felületet. Cipőkrémet ne használjunk!
- Egyéb bőr: puha ruhával, puhaszőrű kefével, szükség esetén sárkefével tisztítsuk le a szennyeződéseket. A tiszta felületre a bőrrel azonos színű vagy színtelen cipőkrémet kenjünk fel vékonyan. Néhány perc elteltével fényesítsük ki a felületet.
- Műbőr: a szennyeződéseket vízzel - mosószer és szappan nélkül mossuk le. Száradás után puha ruhával törüljük át a felületet. Cipőkrémet ne használjunk!.
Talp
- Bőr: sárkefével a szennyeződések eltávolíthatók.
- Műtalp: vizes lemosással tisztítható.
- Bélés: előfordul, főleg nyári modelleknél illetve egyes bélések esetében, hogy a termék a zoknin, vagy harisnyán elszíneződést okozhatnak. Ez a probléma nagyban csökkenthető a lábbeli rendszeres váltogatásával, illetve pihentetésével, mely a használat során fokozatosan meg is szűnhet. Javasoljuk a bélés színéhez megfelelő színű harisnya, illetve zokni használatát.
FIGYELEM! A természetes bőr felsőrésszel és varrott alsórész-összeerősítésű gyártási technológiával készült lábbeli vízállóságot nem biztosít.

Viselési Tanácsok:
Lehetőleg naponta váltsunk cipőt. Mindig az időjárásnak megfelelő lábbelit viseljünk. Használat után sámfázzuk a cipőt, vagy fejét tömjük ki papírral. A bőrtalp hajlamos az átnedvesedésre, ezért száradásig célszerű szellőztetni. Az átnedvesedett lábbelit - kisámfázva vagy kitömve - a fűtőtesttől távol, szobahőmérsékleten, szellős helyen szárítsuk. Lakk-, vagy zárt fejű, műbőr felsőrészű cipőt (csizmát) lehetőleg ne viseljünk egész nap. Cipőnket (csizmánkat) lehetőleg óvjuk az éles, hegyes tárgyaktól, az ütközés, karcolás, súrlódás maradandó nyomot okozhat. A lábbeli húzózárát ne erőltessük, ha parafinnal vagy gyertyadarabbal átdörzsöljük, könnyebben működik.
Ne várjuk meg, amíg a cipő sarka, talpa teljesen elkopik, javításáról idejében gondoskodjunk.
A puhatalpú babacipő bőr talpa az anyaghasználatából adódóan mérsékelten kopásálló, ezért kültéri használata során kerülje az intenzív súrlódást (különösen beton, aszfalt felületen). Az aktív kültéri mozgásokhoz a puha és hajlékony gumitalpú modelljeinket ajánljuk, melyek kopásállósága jobban alkalmazkodik a gyermek megnövekedett mozgásigényéhez.
A tipegő cipők csipogó- és cseresípja gyermek kezébe ne kerüljön! Cseréjéről mindig felnőtt gondoskodjon!